شرایط دریافت امریه ارتش 98
نوشته شده توسط : nezam

شرایط دریافت امریه ارتش

امریه در ارتش به چه صورت است ؟در ارتش امریه میدهند یا خیر؟ در این مقاله به امریه در ارتش پرداخته ایم و شرایط گرفتن امریه به صورت کلی را توضیح داده ایم با خواندن این مقاله میتوانید اطلاعات کاملی در خصوص شرایط عمومی و اختصاصی امریه ها دریافت نمایید در بین مشمولان سربازی خیلی ها هستند که ترجیح میدهند سربازی خود را به صورت امریه سپری کنند لذا در صورت دریافت راهنمایی بیشتر در این خصوص میتوانید با سامانه صدای مشاور تماس حاصل نمایید مشاوران این مرکز به صورت شبانه روزی اماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.

 

 

 

,,,,,,,,,

 

 "سامانه مشاوره تلفنی نظام وظیفه "

 مشاوره دهنده تخصصی خدمت سربازی

برای تماس از کل کشور کافیست با تلفن ثابت و بدون گرفتن کد، با شماره 9099071611

شماره ویژه شهر تهران  9092301612

و از موبایل همراه اول با شماره 99225595 تماس حاصل فرمایید

تماس از 8 صبح تا 12 شب

حتی ایام تعطیل

,,,,,,,,

 

 

 

 

یافتن اداره یا سازمانی که سهمیه ی امریه دارد

در فرصتی که تا آمدن برگه ی اعزام ب خدمت و مشخص شدن تاریخ اعزام دارید (حداقل یک ماه طول می کشد تا برگه ی اعزام به خدمت به دستتان برسد) با مراجعه به ادارات و سازمان های شهر خود می توانید از بین آنهایی که سهمیه دارند یکی را برای درخواست امریه انتخاب کرده و از شرایط آن اطلاع  یابید.

 

1- برخی از ادارات شرایط و اولویت های خاصی برای پذیرش دارند، مانند رشته‌ی تحصیلی، مقطع تحصیلی، بسیجی فعال، خانواده ی شهدا، معاف از رزم بودن، تحت پوشش کمیته ی امداد بودن و حتی بهانه هایی مثل معدل و محل تحصیل

2- اکثر ادارات فقط از بین بومی های همان شهر یا استان پذیرش می کنند ولی تعداد اندکی هم هستند که این محدودیت را ندارند.مثل سازمان اداره ی زندان ها

3- توجه کنید که برخی از ادارات برای پذیرش فرد تعهد های خاصی اخذ می کند. از قبیل تعهد به اینکه محل خدمت را آن اداره تعیین خواهد کرد. بعنوان مثال شما درخواست خود را به جهاد کشاورزی مرکز استان می دهید و امکان دارد محل اصلی خدمتتان یکی از شهر های استان تعیین شود(نه مرکز استان). یا تعهد به اینکه اگر حین خدمت در آزمون دانشگاه قبول شدید، حق گرفتن مرخصی و معافیت تحصیلی را نخواهید داشت یا هزینه ای را بعنوان جریمه باید پرداخت نمائید.نتیجه اینکه حتما باید تمام شرایط آن اداره یا سازمان را بدقت بررسی کنید.




درباره امریه‌های سربازی: یک سری از وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌ها با مجوز ستاد کل نیروهای مسلح دارای تعداد محدودی سهمیه از سربازان هستند که به آنها امریه گفته می‌شود.وی با بیان اینکه متقاضیان امریه سربازی باید دارای یک سری شرایط و پیش شرط‌هایی که از سوی سازمان متقاضی و با تایید ستاد کل نیروهای مسلح هست باشند گفت: متقاضیان دریافت امریه ابتدا باید برگه اعزام به خدمت خود را دریافت کرده و سپس برای امریه شدن سازمان مربوطه اقدام کند. این افراد حداقل باید سه ماه قبل از اعزام به سربازی برای امریه اقدام کرده و وضعیت خود را مشخص کنند. در غیر اینصورت استفاده از امریه برایشان ممکن نخواهد بود.

کمالی با بیان اینکه سربازان غایب نیز نمی‌توانند از امریه بهره مند شوند خاطرنشان کرد: غیبت از جمله مواردی است که سبب منع بهره مندی سربازان و مشمولان از یک سری تسهیلات به سربازی می‌شود.وی درباره اینکه آیا امکان تغییر یگان خدمت یا محل خدمت به منظور دریافت امریه وجود دارد یا خیر؟ نیز گفت: با توجه به اینکه برای دریافت امریه حداقل باید سه ماه قبل از اعزام به سربازی اقدام شود. بنابراین این افراد نیز امکان دریافت امریه را نخواهند داشت.

 

 

 

مراحل گرفتن امریه سربازی چیست

1- حداقل باید 2 الی ٣ ماه پیش از تاریخ اعزام برای امریه اقدام کنید

2- نباید در خدمت غیبت داشته باشید

3- در برخی از سازمان ها کسری خدمت پذیرفته نیست (بیش از 3 ماه) ولی بعضیی ها می پذیرن.

4- انتخاب محلی خدمت با سازمان مربوطه است ، مگر اینکه از محل مورد نیا ز خود نامه ای مبنی بر نیاز آنها به سازمان ارائه دهید در غیر این صورت انتقال بعدی بسیار مشکل است

5- مدت زمان امریه جزو سوابق استخدامی شما محسوب می شود

6- امکان انصراف از امریه بعد از پذیرفته شدن آن وجود ندارد

7- حقوق پرداختی به کارمندان امریه حقوق سربازی است شاید کمی هم بیشتر

8- امریه شدن در یک سازمان تعهدی به استخدام آینده شما در آن ایجاد نمی کند ولی آن را تسهیل خواهد کرد

9- اعتبار دانشگاه و محل تحصیل از نظر آزاد یا سراسری بودن تفاوتی در پذیرش امریه ندارد

10- ساعات کاری در محل امریه مثل ساعت کاری برای سایر کارمندان آن اداره است

 

 

 

برای دریافت امریه سربازی سپاه چه مراحلی را باید طی کنیم ؟

-تسویه حساب با دانشگاه و ارسال نامه تسویه حساب از دانشگاه به سازمان نظام وظیفه عمومی.
-مراجعه کردن به بخش کارگزینی ادارات دولتی و ارگان ها
-مهلت ارائه مدارک به سازمان وظیفه عمومی فقط 6 ماه پس از زمان فارغ التحصیلی می باشد.
-حدود یک ماه بعد از ارسال مدارک به سازمان وظیفه عمومی ، برگ سبز به نشانی منزل شما ارسال خواهد شد و شما می توانید از زمان دقیق اعزام خود به مراکز نظامی بر روی برگ سبز آگاه شوید.
-متقاضیان امریه باید برگ سبز خود را سه ماه قبل تر از تاریخ اعزام به ارگان ذیربط تحویل دهند.
-پس از پذیرفته شدن  در امریه سپاه ، باید حدود 45 الی 50 روز دوره آموزشی در پادگان های نظامی بگذرانید.

نکته مهم : اولویت دریافت امریه بر اساس زمان مراجعه می باشد ضمن اینکه با توجه به محدودیت ادارات و یا سازمان های دولتی در پذیرش امریه سربازی ، توصیه می شود که بلافاصله پس از دریافت برگ سبز آن را به سازمان وظیفه عمومی تحویل دهید.

 

 




:: برچسب‌ها: شرایط دریافت امریه ارتش 98 ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 12 تير 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: